Kakšna novoletna darila kupujemo Slovenci?

Letos so med priljubljenimi darili igrače, praktični pripomočki in tehnični izdelki, najbolj trendovski so OLED televizorji in bluetooth zvočniki. Pri prazničnih nakupih smo vedno bolj preudarni in posegamo po spletnih kanalih.
FOTO: Ceneje.si

FOTO: ceneje.si

V sezoni novoletnih nakupov so na vodilnem slovenskem portalu za primerjalno nakupovanje ceneje.si, ki ga mesečno obišče več kot milijon spletnih uporabnikov, preverili, kakšna darila najpogosteje kupujemo Slovenci. Analizirali so več kot 700 kategorij izdelkov in poiskali tiste, po katerih je povpraševanje v času prazničnih nakupov najvišje. Slovenci tako decembra največkrat kupujemo igrače, praktična darila za osebno nego, kuhinjske pripomočke, parfume ter nekatere tehnične izdelke.

DECEMBRA TUDI DO 3-KRATNO POVEČANJE POVPRAŠEVANJA PO IGRAČAH

Med igračami so priljubljena darila družabne igre, Lego oziroma Duplo kocke ter radijsko vodene igrače, pri katerih decembra beležijo od 2- do 3-kratno povečanje povpraševanja glede na letno povprečje. Slovenci pri nakupu novoletnih daril pogosto posežemo po parfumih, ki jih pred prazniki kupujemo enkrat pogosteje kot sicer, med praktičnimi darili, ki jih podarimo našim najbližjim, pa so še brivniki in oblikovalci las. Na seznamu idej za darila se velikokrat znajdejo praktični kuhinjski pripomočki, za katere se zanimanje decembra poveča do 130 %. Kuhinje naših obdarovancev najpogosteje opremimo z multipraktiki, rezalniki in mešalniki, seveda pa je določen del zanimanja v tej kategoriji potrebno pripisati pripravi na novoletna praznovanja, ko se sami lotimo priprave kulinaričnih dobrot. Že leta so med darili svojevrsten trend kavni aparati, pri katerih je glavna sezona povpraševanja v času praznikov.

Med tehničnimi izdelki radi podarjamo televizorje, med katerimi je največ zanimanja za LED TV- je, vendar pa v zadnjem času izjemno rastejo OLED televizorji, ki se od “navadnih” ločijo po impresivnih barvah in ultra tankih zaslonih. Po njih je povpraševanje decembra letos kar 70 % višje kot v istem obdobju lani.

FOTO: Ceneje.si

FOTO: ceneje.si

Priljubljena ideja za darilo so tudi različni avdio-video pripomočki, med katerimi po izjemni rasti skozi celo leto najbolj izstopajo prenosni bluetooth zvočniki − letos decembra je zanimanje potrošnikov za te praktične naprave, ki omogočajo uživanje ob glasbi praktično kjerkoli, 2-krat višje kot v istem času lani. Pod božično smrečico se pogosto znajdejo še fotoaparati, pri katerih decembra opažamo drugo največjo sezono v letu (glavna je, razumljivo, v času poletnih počitnic).

Podoben nabor daril je pokazal tudi pregled najbolj iskanih izdelkov na spletni strani super.ceneje.si, ki na enem mestu združuje različne ideje za obdarovanje. Izdelek z največ ogledi je robotski sesalnik, med najbolj priljubljenimi artikli pa so še TV sprejemniki, otroški poganjalci, multipraktiki, namizne igre in digitalni fotoaparati.

VEDNO VEČ NAKUPOV DARIL OPRAVLJENIH NA SPLETU, KUPUJEMO PREUDARNO

Pri večini omenjenih kategorij je bilo povpraševanje na ceneje.si že pred glavno sezono tudi do enkrat višje kot lani. Eden izmed razlogov je zagotovo praktičnost nakupovanja na spletu, zaradi katere vse več potrošnikov kupuje na tem kanalu in se tako izogne neprijetnim decembrskim gnečam v nakupovalnih centrih, drugi razlog pa je, da se zaradi skrbnega načrtovanja nakupov iskanja daril lotimo že novembra.

Različne raziskave, kot na primer v izvedbi Deloitte in GfK, kažejo, da Slovenci praznične proračune natančno načrtujemo, na ceneje.si pa ugotavljajo, da vse bolj preudarno nakupujemo skozi celo leto, saj uporaba platform za primerjalno nakupovanje v fazi raziskovanja pred nakupom vztrajno narašča. Raziskava spletnega nakupovanja Shopper’s Mind, ki jo v podjetju Ceneje izvajajo skupaj z raziskovalno agencijo Valicon in je letos zajela 5.352 spletnih kupcev, je pokazala, da portale za primerjavo ponudb uporablja že dobra tretjina celotne spletne populacije, kar je skoraj 20 odstotkov več kot v letu 2014. Na drugi strani je v dveh letih drastično upadla uporaba spletnih iskalnikov (Google in podobno) kot vira iskanja informacij o izdelkih.